Meillä oli Nassen kanssa Jaakko Suoknuutin vetämä agilitykoulutus lauantaina. Tämä oli meille toinen kerta, ekan kerran oltiin keväällä. Jaakkohan on aivan parhaita kouluttajia tässä maassa ja tuntuu mahtavalta, että hän jaksaa opettaa meitä möllejä aivan yhtä suurella kiinnostuksella kuin huippuja. Saimme Nassen kanssa hyviä vihjeitä. Ehkä päällimmäiseksi jäi mieleen irtoamisen harjoittelu. Siinä minä olen ehkä passiivisempi osapuoli ja apuohjaaja palkkaa koiraa. Koiran on tarkoitus mennä minun edelläni tavallaan itsenäisesti minusta irroten. Olin merkinnyt juuri irtoamisen meidän tämän syksyn tavoitteeksemme tavallisessa harjoitusryhmässämmekin. Lisäksi Nasse on minusta kehittynyt fyysisesti kesän ja syksyn mittaan niin paljon, että sen kanssa voi huoletta revitellä menemään narulelun tms. kanssa. Juuri koiran nostattaminen ja innostaminen oli Jaakon mielestä nyt tärkeää. Taisin tuossa joskus aiemmin syksyllä siitä jo kirjoitellakin. Itse harjoituksessa oli taas hyvin jaakkomaisia kuvioita eli esteet ovat aivan epäjärjestyksessä siellä täällä ja ohjaamisen kuuluisi sujua kuin tanssi esteiden välillä.

Sunnuntaina meillä oli Steinrollereiden pikkujoulut Otaniemessä. Sen porukan kanssa vaan on niin mukavaa, ei voi mittään! Koirat olivat etsintähommissa ja treenien jälkeen oli tarjoilut Rosan duunipaikalla. On se niin kiva, kun on noita hyviä ystäviä!

Kuvat ovat lauantailta, laitoin omankin naamani tällä kertaa, kun olen niin onnellisen näköinen.
Ritva

2110939.jpg

2110940.jpg